Author Message

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#1   2016-06-17 00:33          
Hello. Im Ryku Kazame Founder of the Nobu信 Racing Team.
Here me and the crew will do our best to become the best racing crew in all of japan.
I know that sounds a bit ambitious but it's true, and sooner or later we will.
but thats not all we want to be different and stand out here.

MEMBERS
Founder - Ryku Kazame
Co-Founder - Tofu
Tire Burner - Smokiegun
Tire Burner - Skip

[RECRUITING MEMBERS PM ME OR TOFU FOR INFO]

This post was edited by Ryku220 (2016-06-18 15:16, 491 days ago)

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

TofuHachiroku

ca
Posts: 154

Location: Canada
Occupation:
Age:
V$: 26,500
#2   2016-06-17 01:15          
Thanks for granting me this opportunity, Ryku. This is going to be awesome.

Today, I bought some stuff from a friend for the 240.

P U R C H A S E S

-(S13) Nissan 240SX Chuki front bumper
-(S13) Nissan 240SX rear bumper
-(S13) Nissan 240SX trunklid

C O S T: V$200


The reason I bought used panels is, I didn't want to drill holes in my mint condition panels.
(they're also mint in colour lmao)


I'm currently sitting at the PA of some basically empty mountain pass right now, adjusting my suspension again. I got beached on the way up and none of the group noticed that I was gone... I had to call my friend in his 240Z over our very sketchy walkie-talkie system, which doesn't work 95% of the time, to come set me free. Anyways, I am going to experiment with different aero setups for a while. I have all my other goodies locked away in the backroom for the time being.
Shut up, Todd!

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#3   2016-06-17 02:12          
Well there goes the ER34 for now have to wait for my parts from Garage Nine.

But luckily i found a car for cheap and isn't in bad shape (engine wise)




Just a rotary 185hp no mods bone stock Tachometer is a little off so that needs to be fixed, and to be honest the headlights are stuck up soo yeah, but thats an easy fix.

P U R C H A S E S
1990 Mazda FC

C O S T:V$1250

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

TofuHachiroku

ca
Posts: 154

Location: Canada
Occupation:
Age:
V$: 26,500
#4   2016-06-17 02:23          
It looks a bit rough, but I'm sure we can fix that.
Shut up, Todd!

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#5   2016-06-17 02:28          
Yeah we can ;) . I'll be in Kobe rather soon. I just have to wait till my part's arrive here from Nine.

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

Nexion

us
Posts: 142

Location: United States Phoenix, Arizona
Occupation: Silently eatting ramen in my bedroom....
Age: 18
V$: 96,348
#6   2016-06-17 07:32          
What's in the 240sx if u don't mind me asking?

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#7   2016-06-17 13:15          
So i painted the front bumper, and front right quarter panel. I had to buy a whole new left quarter panel off this dude at this used car place he tried to make me buy the entire car but that FC was basically dead. So i bought the panel, left, and painted that too. After that i went to get some shot in this rust bucket.




P U R C H A S E S
Stock FC Quarter Panel

C O S T:V$565

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

TofuHachiroku

ca
Posts: 154

Location: Canada
Occupation:
Age:
V$: 26,500
#8   2016-06-17 20:03          
@Ryku: That looks like it's coming along very nicely

@Nexion: The 240SX is powered by a 1.5JZ, I don't know the specifics because I didn't build the motor, but if you are really interested you could ask the previous owner about it (Famousman).
Shut up, Todd!

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#9   2016-06-17 20:09          
Yeah hows the 240? Anything new?

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#10   2016-06-18 04:39          
Part's are finally here! Thanks to my buddies at Garage Nine.


The door fits pretty well so i'm just dying with happiness. Had to replace the side skirt, and quarter panel.

Besides that today i'm leaving to go off to japan once again. I'm moving to Kobe 39 mins from Osaka.

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

TofuHachiroku

ca
Posts: 154

Location: Canada
Occupation:
Age:
V$: 26,500
#11   2016-06-18 21:40          
Nothing new on the 240SX.

I am shopping around for a rear spoiler, though. I have an idea that requires a trip to the junkyard...
Shut up, Todd!

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#12   2016-06-18 22:08          
So, since I just joined the team I probably should introduce myself.
My name is Francis, I'm from Ireland and I currently own a Bora (which i'm selling) and a K20A2 swapped rwd Toyota MR-S (which i'm also gonna sell when I get to Japan). I love street drifting and i'm looking for a Chaser or a 4 door R32 Skyline.
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

TofuHachiroku

ca
Posts: 154

Location: Canada
Occupation:
Age:
V$: 26,500
#13   2016-06-18 22:20          
Nice. Welcome to the team!
Shut up, Todd!

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#14   2016-06-18 22:24          
Does anyone know some people who would want a Bora by any chance or a MR-S?
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#15   2016-06-18 23:28          
Nope not here in japan XD id try to sell it there.

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#16   2016-06-19 00:08          
I've booked flights to Tokyo. I'm gonna get the shinkansen straight to Ikeda. I'll tell you when I arrive.


Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#17   2016-06-19 00:14          
Have a fun flight. You should work on your Japanese while you are on your way here.

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#18   2016-06-19 00:26          
I actually went to college to study Japanese, but never finished the course, so I know a good bit of Japanese. but just a few gaps in my knowledge.
Time for 14 hours of boring
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#19   2016-06-19 10:32          
I'm in Ikeda rn, after the Shikansen. The flight was faster than what they said for some reason. What car should I look out for?
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#20   2016-06-19 11:05          
Mazda FC 1990

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#21   2016-06-19 11:10          
Ok, I've started looking for a coupe AE86 Levin aswell as my car, I've already spotted one for V$7,862 LINK
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#22   2016-06-19 11:11          
LOL thats an 85 XD, be there in 23 mins

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#23   2016-06-19 11:16          
"A means "A series engine". E means "Corolla" . 86 is the series number. the 86 series was in production 1984 to 1987" - From the deep internet.
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#24   2016-06-19 11:23          
Yeah mybad i thought that was a 85 bc i thought it was right hand drive but i don't think there is a right hand drive levin. Sorry my fault XD

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#25   2016-06-19 11:31          
It's all good man, we all make mistakes lol
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#26   2016-06-19 11:39          
Big update for FC on the way! besides that all most there lik 13 so be ready.

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#27   2016-06-19 11:43          
I'm gonna buy the Levin. The owner said he's gonna deliver it to me, but he might take a few hours because he has to drive it to me. Does anyone one think it's too expensive?

Added 19 minutes later:

*Rims* Found these on UpGarage. Pretty cheap. Gonna get them if i can affod them. lol

Added 3 minutes later:

*A wild FC RX7 appears in the distance*

This post was edited by skip (2016-06-19 12:06, 490 days ago)
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#28   2016-06-19 12:26          
INCOMING UPDATE!!



The FC is looking so much better with the new paint. Finally got some wheels for it awhile ago they are Modular's M7's. I also managed to find a pair of bride seat's but i'm selling them at the moment, and i also bought some fog lights.


PURCHASES
Bride Seats
Modular M7'
Fog lights

COST:V$1420

This post was edited by Ryku220 (2016-06-19 12:58, 490 days ago)

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#29   2016-06-19 15:38          
So I have my Levin. The guy just got here a half hour ago, but I decided to have a drive first and get some petrol because it was low.
pix



It runs great, engine is fine and the body is immaculate. The rear left suspension has issues though, which I'll fix later.
Probably gonna get it registered and pick up the SSR's soon.
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#30   2016-06-19 18:36          
On my way back I went to pick up the SSR MK1's that I had my eye on. They were still there, thank god. I also got a Nobu Drift Team Sticker printed aswell.
The SSR's look a lot better but have alot of offset. I'm gonna have to get overfenders some day
Pictures

Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#31   2016-06-19 21:36          
I went to Garage Shapple to see if the owner had any cheap parts for a Levin. He said he only had 1 donor car, and this was it:




He said he was gonna scrap it, but if I wanted parts off it he would keep it. After completely searching every inch of the car, the only useful things I seen were a new-ish TODA N1 exhaust system and scratched and chipped Vertex front and rear bumpers. I only bought the bumpers, because if I bought them new they would cost over V$800 when I could get them here for V$175. Gonna buy the overfenders also because they look new-ish and I need them badly. He said they cost around V$90 for all (I got these prices only then dropped them a bit because the are used)

V$175+V$90=V$265
V$565.63-V$265=V$298.63
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

zenkii

jp
Posts: 45
http://#kindalit
Location: Japan
Occupation:
Age: 18
V$:
#32   2016-06-19 21:40          
how much does he want for the levin?
ka24de's are alright

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#33   2016-06-19 21:58          
From what I remember the engine is dead, the suspension needs to be completely replaced, interior needs to be replaced and the body is extremely rusty in places.
You would probably be better off buying a Levin from a used car dealership. But if you really want it I could ask when I go to pick up the bumpers tomorrow?
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#34   2016-06-20 02:14          
So last night i decided to go up to some random pass with my cousin. and there was a group of racers. (I wish i had Nobu there with meh) they challenged me and my FC i couldn't back down that would be a sissy way to act. So i said yes and as i said that a fuckin R32 pulls up,and turn's out that's the guy i'm suppose to race. they wanted 3 run's me vs all all, but im not dumb i'd get destroyed. So i kinda ending up racing the r32, and sad to say i lost. I couldn't corner like he could with that slip system. he'd just rocket out of the corners. Next time im bring you guys XD.

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#35   2016-06-20 04:21          
Well i sold the ER34 couldn't keep it just didn't have the space. It was nice having a sedan, but it's time to move on.
So with that being said Good Bye Baby :crying:


CASH:+V$13,500

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

skip

ie
Posts: 382

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 23
V$: 1169
#36   2016-06-21 21:36          
Just a quick update on the Levin. I fitted the front & rear Vertex bumpers, and then decided to buy the sideskirts when I was picking them up. They only cost V$100, so it was a good buy. The front bumper is being held on by cable ties rn, don't know what the owner of the other Levin did but they messed it up. Gonna get some parts for my engine tomorrow after work.


(If you noticed the dent, I was drifting in some random backroads near the outskirts of Ikeda and I might have clipped a wall)
Side to Side Team RP
RP Police
lol;-;

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#37   2016-06-25 00:53          
Found a Miata finally.




1990 Mazda Miata. It's in pretty great shape(Exterior). Stock interior, but its shitty the seats are ripped to shit, The owner said it was just because of his dog. the engine is stock pushing 111hp but i just think it needs and oil change. It's also needs a new Exhaust system, and it also needs a new Steering wheel because it looks just as bad as the seats. I don't know how, or why he has a left hand drive miata in japan but i'm still gonna take it because i cant find another miata believe it or not. That's all i have for now. hmu if you have a nice set of rims for this car because i don't know a good set

PURCHASES
Mazda Miata 1990
COST:V$5,000

This post was edited by Ryku220 (2016-06-25 12:52, 484 days ago)

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

TofuHachiroku

ca
Posts: 154

Location: Canada
Occupation:
Age:
V$: 26,500
#38   2016-06-27 00:58          
Nice Miata Ryku. Joining the LHD in Japan squad I see... I still need to buy a daily and do some stuff to the 240.

((OOC: Which I haven't had time to do for reasons the unofficial VS Skype would love to tell you about lmao))
Shut up, Todd!

Ryku220

us
Posts: 73

Location: United States
Occupation: Looking for a Job.........HMU if your hiring
Age: 19
V$: 10,370
#39   2016-06-27 06:51          
LOL thanks Tofu i grew up in america too so this isn't that different to me I did pick up some new stuff though. I found some nice ass RS Watanabe for 6k so those are pretty nice.
I also brought a bride racing seat for it considering the stock seats in this miata are K.O'ed.
I also put the steering wheel i had in the ER34 in the miata. LOL yea it is Tiger print but it fits this miata i think.

Lastly i took the Fog lights off of my FC and put them on, because why not.


PURCHASES
RS Watanabe
Bride Seat
COST:V$6,750

Nobu Racing
[RECRUITING MEMBERS PM FOR INFO]
See The Big Orange Button.
Nobu信 Racing Team
>>RX7 FC Drifting<<

GTEFGHA

us
Posts: 23

Location: United States
Occupation: mad skidzzz
Age: 17
V$: 9900
#40   2016-06-27 16:29          
Those watanabes fit the car really nice, they kinda follow the same style of original rims but with more dish, I'm a bit suprised that you couldn't get a better deal on them.