Author Message

Remco

nl
Posts: 638

Location: Netherlands , Dordrecht
Occupation: IT @ Chemours
Age: 19
V$: 666
#1   2018-04-22 08:15          
figured i would get a bit active on vstanced again.

So this is my 97' 320 in Avus Blau.
It's nothing special, 11 button OBC, cloth interior (with some cool pattern, never really seen it in other e36's), electric everything, wooden details etc, generic shit.

got it since last year november, it's nowhere near perfect exterior wise, but for the price i got it for it's good.
Full history, i'm the third owner, recent vanos revision (yeet)
Got a full set of 17x8 ET20 Style 32's, some 17" E39 M5 reps and Bosch projectors with it.

On this pic it looks mint, don't let it fool you;

Starting rust on the doors, trunk, 1 sill was rusted through (giant ass hole in the skirt), the generic door dents, flexdisc broken, handbrake no worky

2 days after getting it, some dude in a breadvan crashed into my rear left.
Don't have good pics of the damage, but you'll notice in the other pics.
which gotten me to the point of "fuck it"

Fast forward to now, what i've done;

got rid of the poser aliexpress air filter, and put the stock one back in
back to factory spec clear blinkers
flexdisc fixed
handbrake fixed, till it decided to break again
Got the sill repaired
No more mismatched rims (full m5 reps all around now, they're fucked lol)
replaced trunk (Had an LTW wing on the old, looked like absolute fucking shit unpainted)
AP Coilovers
Rep M sport bumper
Put in the Bosch projectors
Gutted an aftermarket muffler as it was more silent than stock

what i'm planning to do, don't have a big budget as i'm importing an UCF30 this summer.

HM Front lip & skirts, already have the roofwing laying around.
getting the damage fixed
straight pipe from the catalysator
LSD
getting the style 32 set refurbished (prev wheel owner drove into a curb with 1 wheel)
new M sport bumper.
complete respray
get rid of the towhook



and some old pics, not in an order





i'll try to keep this topic active, lol.

Kokainum

00
Posts: 245

Location: ---
Occupation: benis :-DDD
Age:
V$: 666
#2   2018-04-22 08:32          
nice car dude! sucks about the crash
also ew v-opt sticker delet that or ill call the jdm cops >:(

Dr. Zoom

uk
Posts: 740

Location: United Kingdom
Occupation: Mr Stance's workshop
Age: 20
V$: Banked
#3   2018-04-22 09:15          
You may get rust fix first but nice BMW.


Car that I own in real: Ford Fiesta 54 plate 1.4 Flame.
My personally roleplay! Click meh...
Formerly known as Hidden Username.

Remco

nl
Posts: 638

Location: Netherlands , Dordrecht
Occupation: IT @ Chemours
Age: 19
V$: 666
#4   2018-04-22 09:43          
i've got the major rust fixed lol.

@kokainum is jdm e36 :^))

MACKAY

jp
Posts: 380

Location: Japan
Occupation: Ranter
Age: 19
V$: ∞
#5   2018-04-22 10:52          
Ahh.. All those E36 makes me nostalgic af.. I owned two thirty sixes in my short life. My first one all original M-pack sedan 323I got crashed after I sold it, still regret selling it three years later. And the second one, 320I coupe got wrapped around the light pole while by me in June. Shit happens. Anyways it is always nice seeing E36 being taken care of. :thumbsup:

Dr. Zoom

uk
Posts: 740

Location: United Kingdom
Occupation: Mr Stance's workshop
Age: 20
V$: Banked
#6   2018-04-22 11:05          
@Remco, good boy. You have finished the homework.


Car that I own in real: Ford Fiesta 54 plate 1.4 Flame.
My personally roleplay! Click meh...
Formerly known as Hidden Username.

yurisminator

dk
Posts: 675

Location: Denmark
Occupation: Mechanic
Age: 28
V$: hell no
#7   2018-04-22 11:17          
Did you weld that dam diff yet.


Powered by GTX 1080 TI

BLiTZ

ro
Posts: 571

Location: Romania
Occupation: disregarding females acquiring currency
Age: 5
V$:
#8   2018-04-22 11:21          
cool car ,defenetly better than my first one :))
2K00L4SK00L

Kokainum

00
Posts: 245

Location: ---
Occupation: benis :-DDD
Age:
V$: 666
#9   2018-04-22 11:29          
# Remco :
@kokainum is jdm e36 :^))
:^))))
have you seen jack keane's 36? his shits sick

Daniel

no
Posts: 3407

Location: Norway
Occupation:
Age: 21
V$: ∞
#10   2018-04-22 16:36          
You better repaint it in Avus.

"Spiritually, everything should be turbocharged" - Turbo Yoda.

Remco

nl
Posts: 638

Location: Netherlands , Dordrecht
Occupation: IT @ Chemours
Age: 19
V$: 666
#11   2018-04-22 17:39          
That's the plan when i get the Celsior in the country

David_2709

de
Posts: 1970

Location: Germany
Occupation:
Age:
V$: 2750
#12   2018-04-22 19:54          
"not a big budget"
*buys coilovers*
lol
is it the same blue they used on the E46s? Seen a lot of 46s in that color driving around

Daniel

no
Posts: 3407

Location: Norway
Occupation:
Age: 21
V$: ∞
#13   2018-04-22 20:19          
# Remco : That's the plan when i get the Celsior in the country

Good, cuz it's a great color, and I think a little rare.

# David_2709 : "not a big budget"
*buys coilovers*
lol
is it the same blue they used on the E46s? Seen a lot of 46s in that color driving around

Not all coilovers are stupid expensive lol..

Avus was used on several BMWs, although some were through Individual program.
Don't think it's common on E46. There are many variations of different colors from BMW lol

"Spiritually, everything should be turbocharged" - Turbo Yoda.

Remco

nl
Posts: 638

Location: Netherlands , Dordrecht
Occupation: IT @ Chemours
Age: 19
V$: 666
#14   2018-04-23 16:34          
# Daniel : Good, cuz it's a great color, and I think a little rare.

Quite a bit of E36's here in avus blau, 99% are sedans and 4 cyls though.

# David_2709 : "not a big budget"
*buys coilovers*

I can afford it while saving, so why not :P

yurisminator

dk
Posts: 675

Location: Denmark
Occupation: Mechanic
Age: 28
V$: hell no
#15   2018-04-23 17:28          
# Remco : I can afford it while saving, so why not :P
Your dutch, your allways saving up money.


Powered by GTX 1080 TI

Daniel

no
Posts: 3407

Location: Norway
Occupation:
Age: 21
V$: ∞
#16   2018-04-23 17:30          
# Remco : Quite a bit of E36's here in avus blau, 99% are sedans and 4 cyls though.

Have you checked all? lol :P

"Spiritually, everything should be turbocharged" - Turbo Yoda.

Remco

nl
Posts: 638

Location: Netherlands , Dordrecht
Occupation: IT @ Chemours
Age: 19
V$: 666
#17   2018-06-13 19:50          
no update for 50 days, yeet.

bought myself a set of E46 330 front brakes and calipers and new 328 rear brakes but the goddamn bolts were stuck.
so me and a friend got bored and took the muffler off, best mod eu. (dont mind the grandma holding steering wheel type of driving, its comfy as fuck)


it's pretty fucking loud

received all the HM bits, paint and brought in my other style 32's for repairs.
but plans might change regarding next car and/or this car :think:

oh, and i also got myself a set of generic ebay xenon bulbs

David_2709

de
Posts: 1970

Location: Germany
Occupation:
Age:
V$: 2750
#18   2018-06-15 13:34          
if you want to trade hmu in a half year or so when I have my boat fixed and with inspection, I wanted a E36 anyway

Lagano

si
Posts: 1221

Location: Slovenia West side
Occupation: Taking it easy
Age: 18
V$: :$V
#19   2018-06-15 14:04          
wew lad

It might be too loud but it sounds good! Keep it that way haha.