Author Message

Soju

kr
Posts: 887

Location: South Korea
Occupation: Smuggling Soju
Age: 94
V$: Broke
#241   2018-03-24 18:04          
Mmmm looking so good

Added 20 seconds later:

# skip :

new car.....again


so yeah, like the title says, i've gotten myself a new car. I bought it from one of Marcus' friends up in Osaka for Y800,000, pretty good price for what it is.
Had to get the train up but lets just say never again.
too
fucking
long
Its currently:
-SR20DET swapped
-Lowered
-SSR Mesh 16"
-Purple tints
-Resprayed cream
-Dented ass exhaust
-Shaken for a week (:/.)
-pretty much stock everywhere else

I like how it is so far, i always wanted one and thought I should jump on this offer when I was told about it.





Met up with one of my friends after, Haru, with his sick R32 Skyline GTS-T
also gave me a chance to get used to the C33


thats it, bye


skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#242   2018-03-27 18:27          
# Soju : Mmmm looking so good
Thanks Soju!

(late reply)

hugap

jp
Posts: 215

Location: Japan Fukushima,Nihonmatsu (RP)
Occupation: Hashiriya and Gas Station Staff (RP)
Age: 29
V$: LOOK RP
#243   2018-03-27 23:22          
that c33 is sexy!
nice bro!

radcoon

eu
Posts: 679

Location: Europe
Occupation: sure
Age:
V$: some
#244   2018-03-28 11:38          
what is skip planning buying all those wheels? :/
2x ROTM 2018 :)

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#245   2018-03-28 12:03          
# hugap : that c33 is sexy!
nice bro!
Thanks!

# radcoon : what is skip planning buying all those wheels? :/
Well I keep buying wheels for different cars...but they're all so cheap ;-;

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#246   2018-03-29 22:22          

banane

Little update on the S2000
well its not that small

So the S2K has gone through a medium-sized change since you seen it last. I bought a set of J's Racing skirts from UpGarage for Y42,000 which is pretty cheap for genuine stuff. Had a few scratches here and there but they got resprayed anyway. It got repainted for Y74,000 in Spa Yellow, which is an original color for S2000's. I like it a lot more than the original black.

It's also now sitting on a set of Motegi MR401's that I bought about a week ago i think. Not big enough imo but they do the job.





more shit tomorrow if i remember.
Finances:
Buying and selling wheels: -V$1,250
Paint: -V$700
Skirts: -V$400
Paycheck: +V$750
Remaining: V$30,980

This post was edited by skip (2018-03-31 10:50, 177 days ago)

radcoon

eu
Posts: 679

Location: Europe
Occupation: sure
Age:
V$: some
#247   2018-03-30 00:03          
that shit is bananas... sry just came up... looking real good! Agree on the wheels. Are those 17"?
2x ROTM 2018 :)

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#248   2018-03-30 00:07          
# radcoon : that shit is bananas... sry just came up... looking real good! Agree on the wheels. Are those 17"?
thanks! and yup, these are 17x10. Most likely will change them later on but I have more important things to do first so eh.

Sleepin mOnkey

us
Posts: 1958

Location: United States Los Angeles
Occupation: Nothing
Age: 27
V$: 15.000
#249   2018-03-30 05:46          
nice banana
Roleplay: Check my Stanceboy builds
CLICK HERE

Cars owned:
95 RP-S13 Type-R
87 Ae86 Levin Coupe

# Bigg Boss93 : Nice stuff
About my RC topic

Renaruto

jp
Posts: 317
http://https://www.facebook.com/R...
Location: Japan probably
Occupation: Thanking the bus driver
Age: 19
V$: 22.970
#250   2018-03-30 15:10          
Looks awesome. Maybe get some beefier tires to fill up the wheel wells a bit :3

Lagano

si
Posts: 1462

Location: Slovenia West side
Occupation: Taking it easy
Age: 18
V$: :$V
#251   2018-03-30 16:45          
Now your S2000 surely stands out a bit more haha. Wheels are kinda small as you said, you should try to fit a set of 18's from my S14.

MACKAY

jp
Posts: 593

Location: Japan
Occupation: Ranter
Age: 19
V$: ∞
#252   2018-03-30 16:57          
If you want you can try my set of MR401's but in R18 which are from our Time Attack RPS13 lol. But anyways S2K looking better than ever. :thumbsup:

RocketBunnyS13

ph
Posts: 196

Location: Philippines MNL
Occupation: Yes I ruin cars
Age: 28
V$: wat
#253   2018-03-31 05:53          
Tha Spa Yellow really pops! I reckon it'll look much better with some thicker rubber, meaty fitment yo!

s t a y c l a s s y

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#254   2018-04-01 00:31          
# Sleepin mOnkey : nice banana
thanks :>

# Renaruto : Looks awesome. Maybe get some beefier tires to fill up the wheel wells a bit :3
Yeah gonna use these as burners for my S13 most likely, kinda small

# Lagano : Now your S2000 surely stands out a bit more haha. Wheels are kinda small as you said, you should try to fit a set of 18's from my S14.
That's a good idea actually. Gonna try them soon.
Congrats on the win btw ;)

# MACKAY : If you want you can try my set of MR401's but in R18 which are from our Time Attack RPS13 lol. But anyways S2K looking better than ever. :thumbsup:
Thanks! Gonna try the 18s from Laganos S14 instead, we live literally right beside each other so why not.

# RocketBunnyS13 : Tha Spa Yellow really pops! I reckon it'll look much better with some thicker rubber, meaty fitment yo!
Yeah it really does pop, need to get fatter alloys pronto.
Thanks!

Kornis

ie
Posts: 734

Location: Ireland
Occupation: ¯\_(ツ)_/¯
Age: 23
V$: 3fiddy
#255   2018-04-01 00:46          
That is one clean looking banana.

Adrian1099

no
Posts: 70

Location: Norway
Occupation: Young Metro don't trust me
Age:
V$:
#256   2018-04-01 02:33          
Looks sick! I have a thing for yellow S2K's :-X

marcus915

ca
Posts: 1109

Location: Canada Vancouver
Occupation: I've got nothing to hide
Age: 20
V$: idk lol
#257   2018-04-03 08:42          
S2K is hot!! BUT THAT WHEELGAP IS NOT
//C o o l d o w n\\
offset > takeoff

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#258   2018-04-03 15:23          

;)

Renaruto

jp
Posts: 317
http://https://www.facebook.com/R...
Location: Japan probably
Occupation: Thanking the bus driver
Age: 19
V$: 22.970
#259   2018-04-03 16:24          
Boi just left us alone ;(


jk I hope you enjoy your stay :D

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#260   2018-04-03 16:27          
# Renaruto : Boi just left us alone ;(


jk I hope you enjoy your stay :D

sry, gotta go ( ^_^)/

pretty excited really, a lot of events coming up soon so yay, shouldn't be gone for too long.
baii (also send me some stickers thx, need to sticky this bish up)

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#261   2018-04-04 00:40          

roots

If you couldn't tell by the picture, I'm back in Ireland for a while. I haven't seen my family in about 3 years so this serves a double-purpose if you want to say that. I always knew I had to go back for family reasons, I just never thought I'd be staying for a lot longer.

It's nice to have a break from just Japanese cars all the time too, since there is a pretty big euro scene here. Also a pretty big change in scenery, and car style.... and lots of other things. But never mind that.
I'm gonna be staying with my cousin Conor for the next couple of weeks as we go to meets, drift days etc. He has a 2 car garage thats big enough for the both of us so he let me stay. He drives a yellow Altezza, which he has owned for 12 years so far I think. You might remember it from when I used to be in Side to Side, it was blue with a stickerbomb roof and trunk, absolutely slammed and abused. Since then its gotten a full TRD kit and some other things I will talk about later.

Now its time to talk about my purchase. I stayed away from Japanese cars and bought a 1993 BMW E36 325i for V$1,550 from Donedeal. BMW's are pretty cheap in Ireland for some reason. This E36 has a set of coilovers and a welded diff, apparently it was gonna be used as a track car but it never got started properly. I plan to track it too but keep it streetable because its my only car as of now.




I bought this E36 in Naas, Kildare which is about a 2 hour drive from Galway, which is where I'm currently living.
It looks to be on a set of newish springs, a welded diff and some shitty budget tires.
Body is in good enough condition for its age, no rust or major scratches because the last owner gave it a 2 stage paint restoration so it looks kinda shiny.
Engine is running good, no knocking and has never been overheated which is a good point because a lot of people boil BMW's here.




So after about half an hour I turned up at Conors place. First thing I seen pulling up was the bright Yellow Altezza... its kinda hard to miss tbh.
Snapped up a quick pic before heading inside and parking properly.




Conor's Altezza has been through a lot. It came from being a stickerbombed drift bitch to basically show-car condition.
It currently has a full TRD kit, 18" XXR 527's (popular on Altezza's here), custom exhaust made by Conor, Recaro semi-bucket seats, Driftworks steering wheel, TRD LSD, BC coils, bigger brakes, Haltech ECU, blue HID's, Garda scanner and yellow fogs. I've probably forgotten something but oh well.
Conor is the main organiser of Galway Cruises (meets), so he's pretty well known to the Gardaí. He's organising a meet pretty soon so we hope to have the 325i ready by then so he doesn't have to risk getting another court summoning, he's just back on the road after a 6 year license suspension for "reckless driving"....you can probably assume what that was.



So thats basically it for now.... took one last "beauty" pic of the 325 before heading out for the night and "celebrating"
(more like getting fawked)
Started to get dark anyway.
More tomorrow when we start working on it.

Money:
Plane ticket paid for by parents
BMW: -V$1,550
Fuel: -V$35
Chinese food: -V$6000
Parts: -V$600

weed: -V$20

Remaining: V$V$29,494

Lagano

si
Posts: 1462

Location: Slovenia West side
Occupation: Taking it easy
Age: 18
V$: :$V
#262   2018-04-04 16:58          
You got a 325i in Ireland? Talk about deja vu lol. Anyway it looks good already, i think it doesn't need much work to get ready for the next meet. Have fun out there but be careful!

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#263   2018-04-04 17:25          
# Lagano : You got a 325i in Ireland? Talk about deja vu lol. Anyway it looks good already, i think it doesn't need much work to get ready for the next meet. Have fun out there but be careful!
Yeah it's like it happened before lol. Snapped up 2 good deals today too so I'll update later. And as usual we have plans if the Gardaí do come around...;)

Renaruto

jp
Posts: 317
http://https://www.facebook.com/R...
Location: Japan probably
Occupation: Thanking the bus driver
Age: 19
V$: 22.970
#264   2018-04-05 19:54          
That 36 looks really clean :o Also love the work that was done to the Tezza

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#265   2018-04-05 20:00          
# Renaruto : That 36 looks really clean :o Also love the work that was done to the Tezza
It's actually surprisingly clean tbh. And the Tezza has changed sooo much too, no longer a stickerbomb pos.

radcoon

eu
Posts: 679

Location: Europe
Occupation: sure
Age:
V$: some
#266   2018-04-05 20:55          
Nice purchase man! looking forward to see what you do to it!
2x ROTM 2018 :)

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#267   2018-04-05 21:00          
# radcoon : Nice purchase man! looking forward to see what you do to it!
Thanks! I'll be looking at some parts today, might be posting soon maybe.

11000rpm

kr
Posts: 310

Location: South Korea
Occupation: a human
Age:
V$: 7227
#268   2018-04-06 02:44          
holy shit i felt to like buy an E36 asap

Mikingo

uk
Posts: 512

Location: United Kingdom Sunderland
Occupation:
Age: 20
V$:
#269   2018-04-06 13:20          
e36 best cheap drift car :p

⛥Evil Twins⛥

RocketBunnyS13

ph
Posts: 196

Location: Philippines MNL
Occupation: Yes I ruin cars
Age: 28
V$: wat
#270   2018-04-07 14:03          
YUSSSSS E36 life! Nice to see you back in your motherland for a few weeks. Excited to see how the car will look at Galway Cruises, hopefully as sick as the 'Tezza.

s t a y c l a s s y

saletl

jp
Posts: 422

Location: Japan RP Osaka
Occupation: yes
Age:
V$:
#271   2018-04-12 10:55          
Damn skip. there is a lot goin on here!
Sweet BMW!

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#272   2018-04-14 20:03          

Meet 13/4/2018

Long time since I posted actually but anyway

Conor's meet was delayed until yesterday because the Gardaí found out about the after meet location. Was kinda bummed about it tbh, was kinda excited for the first meet in ages. It gave me a chance to modify the E36 a bit more tho, which I guess you can say was good.

So the E36 has gotten a few minor mods since I last updated, its gotten:
-a full set of CST Hyper Zero's in 17" from Japonic
-5x120 to 5x114.3 ebay adapters all round
-custom catback made by conor
-banner & M-Sport sticker
-A Renault Laguna lip
-Painted grill black


so these all cost V$965 in total, the wheels costing V$900 alone. Cheap enough for such a big change.


We made our way to the meet at 10 p.m. I forgot to take pictures for some odd reason..but it was a pretty good meet. Got to see some of my OG friends which was nice.
The next location was about an hour drive from the original meet location so it was already getting to be around 2:20 a.m. when we got there.



So me, Conor and a few other friends went to our after-hours spot...which is basically a roundabout.



My friends cars had evolved a lot since I was with them last...before I left PJ (in the yellow S15) had a rusty red TDi Bora and Chris (in the red Civic) had a 1992 Toyota Starlet. Not a GT Turbo...a one liter, base model.
eek



So we got straight into drifting. The E36 performed pretty well I guess. It doesn't have TONS of power but it still has enough to get some smoke going.
Me and Conor tandemed a lot through the night, gotta say it was pretty crazy.





It was about 4:40 when we left. We had an hour and a half drive to do to get home...which we had forgotten. But oh well.
Obviously, being in Ireland it was necessary to leave some rings somewhere. The junction 20 miles outside Galway city was the perfect location I thought.
i thought wrong.



I was promptly pulled over 10 minutes after.




Garda gave out like shit to me as usual, "shouldn't be doing this", "never pass NCT like this" etc etc
Ended up getting a V$350 ticket and a court date for Reckless driving, Illegal tint (where?) and too loud exhaust.
shit
Drove home sad n shit....guess im just lucky my car wasn't towed or anything.
Hopefully I can keep my license after the court date.
gotta pay this fucking shitting ticket now fuck


so thats pretty much it for the meet, will be fitting more parts soon, baii
Parts: -V$960
Fuel: -V$50

Paycheck: +V$940
Remaining:V$29,424

Lagano

si
Posts: 1462

Location: Slovenia West side
Occupation: Taking it easy
Age: 18
V$: :$V
#273   2018-04-15 14:30          
As usual, police is nowhere to be seen unless when doing stuff like this. Still, could be worse. Like getting caught while doing tandems lol.

Also E36 looks very nice, the new wheels look kinda strange on it but they make it look quite aggressive!

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#274   2018-04-15 15:04          
# Lagano : As usual, police is nowhere to be seen unless when doing stuff like this. Still, could be worse. Like getting caught while doing tandems lol.

Also E36 looks very nice, the new wheels look kinda strange on it but they make it look quite aggressive!
I'm still kinda bummed about it but I'm just happy Conor wasn't caught, he doesn't have the best reputation with the Gardaí

I like the new wheels too, gives the car an aggressive look like you were saying.

This post was edited by skip (2018-04-15 16:15, 161 days ago)

saletl

jp
Posts: 422

Location: Japan RP Osaka
Occupation: yes
Age:
V$:
#275   2018-04-15 20:36          
Damn skip! But be lucky, back home I had to turn in my licence for 3 month for getting sideways on a "autobahn" entry...
BMW looks sick!
So do your friends cars! Nice crew you got over there!

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#276   2018-04-15 22:36          
# saletl : Damn skip! But be lucky, back home I had to turn in my licence for 3 month for getting sideways on a "autobahn" entry...
BMW looks sick!
So do your friends cars! Nice crew you got over there!
Yeah I actually got off pretty easily for what it was...usually its car impounded and license gone.
Pretty happy with the way it is rn too, getting it ready for track as we speak.
and i guess its pretty sick, definitely not what I was expecting, before I left they were complete opposites of what they are now.

Little update btw,
on my way to pick up two bucket seats and rails from a guy in Dublin so its a 4 hour drive to and back...see ya soon
also got my court date tuesday.

Adrian1099

no
Posts: 70

Location: Norway
Occupation: Young Metro don't trust me
Age:
V$:
#277   2018-04-15 22:54          
The M banner is not my taste but otherwise it looks dope!

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#278   2018-04-15 23:30          
# Adrian1099 : The M banner is not my taste but otherwise it looks dope!
M Banner just fits the Irish style tbh, just trying to be authentic lmao.
But thanks!

radcoon

eu
Posts: 679

Location: Europe
Occupation: sure
Age:
V$: some
#279   2018-04-16 20:46          
Oh boy they opened a court case? F..k. 1312....

Your E36 looks great with those wheels.
2x ROTM 2018 :)

skip

ie
Posts: 1216

Location: Ireland
Occupation: breaking is200's
Age: 24
V$: 11690
#280   2018-04-23 19:40          

Court

So court was delayed until today... rolled up at 1:20pm and went into the court room as you do.
Got 3 points on my license and a suspension for a year :/
Kinda ended my "holiday" really. Gonna be selling the Beem tomorrow hopefully and heading back to Japan again, I've stayed pretty much as long as I was saying.



Gave it a mini detail and wash inside and out, got it ready for sale in general. Kinda sad to see it go but it was only temporary anyway. I'm sending the CST's to my house in Tokyo and the car will be sold on its original wheels.



Have a few things to be done back in Tokyo...excited to get back and started on them I guess!

money

+Paycheck: V$940
Total: V$30,364